Wersja skrócona dla dzieci
1. Jesteśmy świadomi, że sytuacja i okoliczności w jakich jesteś naszym pacjentem, mogą być dla Ciebie źródłem cierpienia, bólu oraz wielu różnych emocji, takich jak złość, smutek, frustracja, przygnębienie, strach, lęk czy żal. Chcemy zrozumieć Twoje uczucia i potrzeby, a także udzielić Ci potrzebnej pomocy medycznej.
2. Nasz personel medyczny to ratownicy medyczni, pielęgniarki i lekarze, którzy przyjechali do Ciebie na wezwanie pomocy.
3. Naszym zadaniem jest zadbanie o Twoje bezpieczeństwo oraz zapewnienie Ci komfortu podczas rozmowy i badania niezależnie od tego, czy będzie się to odbywało w domu czy w ambulansie.
4. Masz prawo wiedzieć kim jest i jak nazywa się osoba, z którą rozmawiasz.
5. Masz prawo, aby w czasie badania był z Tobą rodzic, opiekun lub inna wskazana przez Ciebie bliska osoba.
6. Masz prawo wiedzieć i pytać jak będzie wyglądało Twoje badanie.
7. Nasz personel będzie się starał wykonywać badanie w sposób delikatny, szanując prawo do godności i intymności.
8. Nie będziemy Cię okłamywać, że nie będzie bolało, jeśli wiemy, że może boleć.
9. Traktujemy wszystkich naszych pacjentów tak samo. Nie mają dla nas znaczenia to w jakim mówisz języku, skąd pochodzisz , jaki masz kolor skory, płeć, w co wierzysz.
10. Szanujemy Twoją osobę dlatego będziemy Cię pytać o zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.
11. Pamiętaj, że nasz personel działa w ramach obowiązującego prawa, wewnętrznych uregulowań w KPR oraz własnych kompetencji.
Jeśli spotkało Cię coś złego czego nie akceptujesz lub jeśli ktoś Cię skrzywdził, możesz nam o tym opowiedzieć. Nie bój się, nie będziemy Cię oceniać, chcemy Ci pomóc.
Jeżeli nie chcesz rozmawiać z nami, pamiętaj, że są inne miejsca, gdzie bezpłatnie, bez podawania jak się nazywasz, przez całą dobę możesz zadzwonić, napisać smsa lub czatować z osobą, która może i chce Ci pomóc.
Całodobowy Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży:
116 111 oraz na stronie www.116111.pl, także chat
Całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka:
800 12 12 12 oraz na stronie www.800121212.pl, także chat
Pamiętaj, że możesz porozmawiać na każdy ważny dla Ciebie temat
Wszystkie publiczne dokumenty związane z polityką ochrony dzieci w KPR, wraz z załącznikami, dostępne są na żądanie w siedzibie Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego.
Polityka ochrony dzieci w KPR - wersja pełna